Aktualności

Zwolnienia w Obsidian

Studio Obsidian Entertainment poinformowało, że już w najbliższym czasie część pracowników odpowiedzialna za Armored Warfare zostanie zwolniona. Jak donoszą przedstawiciele dewelopera, wydawca gry – My.com – zamierza przenieść główny ciężar prac nad tytułem do swojej siedziby w Moskwie. Dyrektor Generalny Obsidianu – Feargus Urquhart -w rozmowie z serwisem Gamasutra zapewnił, że żaden inny tytuł, nad którym pracuje deweloper, nie ucierpi przy tym procesie. (Gram.pl)

My.com:

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, rok 2017 będzie wielki dla Armored Warfare. Składa się na to wiele czynników, Balans 2.0, czyli dogłębna reorganizacja i przeróbka systemów nadejdzie już wkrótce, razem z nim ciągły rozwój Globalnych Operacji. Dodatkowo skupimy się na tworzeniu większej ilości nowej treści, czyli pojazdów i map.

W związku z tym nie obędzie się w zmianach w strukturach deweloperskich, aby zabezpieczyć nasze ambitne założenia dotyczące Armored Warfare w następnym i przyszłych latach. Obsidian Entertainment to wspaniały partner i siła napędowa rozwoju Armored Warfare. Uspokajając graczy, ogólny rozwój projektu, balans pojazdów, umiejscowienie na poziomach oraz pozostałe kluczowe mechaniki to klucz do sukcesu którym dalej będzie zajmował się OEI. Jednak niektóre elementy nowej zawartości, takie jak mapy i pojazdy będą tworzone przez zewnętrzne studio deweloperskie które będzie miało za zadanie pomóc w tworzeniu tego typu treści.

Niestety za tymi zmianami stoją również przetasowania w zespole deweloperskim. Stąd oświadczenie OEI dotyczące zmniejszenie personelu odpowiedzialnego za Armored Warfare. Dotyczy to słów samego CEO OEI Feargusa Urquharta: „We remain extremely proud of Armored Warfare and all the work we have and will continue to put into it. None of the other products at Obsidian were affected by this. We wish our people the best, and are working with them to find homes with other developers.”

My.com jako wydawca chce życzyć wszystkim osobom dotkniętym zwolnieniami jak najlepszej przyszłości.

Patrzymy z nadzieją na dalszą współpracę z Obsidianem w przyszłym roku, oraz tego aby udało nam się stworzyć najlepszą grę o czołgach na rynku.

Komentarz ode mnie:

Na jakiekolwiek zwolnienia patrzeć należy ze smutkiem i współczuciem. Jak by nie patrzeć, ci ludzie tracą stabilność finansową, ich rodziny mogą zacząć się niepokoić. Bez względu na to, co jest (prawdziwą) przyczyną zwolnień, efektem końcowym jest zmiana podejścia studia do tworzenia contentu, czyli częściowy outsourcing. Problem z outsourcingiem jest taki, że treści tworzone przez zewnętrznych dostawców mogą nie być w 100% zbieżne z tym, co zamawiający oczekuje. Komunikacja tutaj ma kluczową rolę. A jak wygląda komunikacja w przypadku Mail.com? Na to pytanie odpowiedzcie sobie sami 😉

 

Dodaj komentarz