Wyznania Deweloperów

Przyszłość Armored Warfare, wg Richarda Taylora (Armored Talk)

Transkrypcja wywiadu z Richardem Taylorem (najistotniejsze elementy).

Balans 2.0 a różnice między tierami

  • Gameplay w Rebalansie 2.0 znacząco się zmieni i będzie różnił się od tego, co możemy znaleźć w podobnych produktach. Różnice między tierami nie będą już tak znaczące. Ostatnio testowano zbalansowane tiery 1-3 i podobno dewsi mieli masę zabawy.
  • Punkty życia czołgów nie będą się już tak skalować jak obecnie. Ilości HP na 1 oraz 10 tierze będą podobne i będą zależne od masy i wielkości pojazdu.
  • Obrażenia będą zależne od kalibru działa i spójne w obrębie jednego kalibru. Wszystkie działa 125 mm będą posiadały podobne obrażenia na strzał, choć w niewielkim stopniu mogą się od siebie różnić. To samo z działami 90, 105 i innymi.

Pociski rakietowe

  • M1134 będzie lepiej pełnił rolę niszczyciela czołgów. Obecnie dewsi wciąż pracują nad problemem związanym z balansem systemów antyrakietowych (APS), najprawdopodobniej możemy spodziewać się dłuższych cooldownów. Jednocześnie stwierdzono, że póki co nie ma w planach wprowadzenia manualnej obsługi tychże systemów.
  • Jeśli dobrze zrozumiałem, w grze zmieni się system ostrzegania przed nadlatującym pociskiem – być może będzie zależny od czołgu (niektóre mieć go nie będą).

Pojazdy wsparcia

  • Jak już wspominałem gdzieś wcześniej, autocannony dostaną poważnego nerfa. Obecnie obrażenia z magazynka umożliwiają zjechanie dowolnego czołgu do zera. Zostanie to uniemożliwione – zamiast tego, tam gdzie się da, pojazdy z działkami małokalibrowymi otrzymają wyrzutnie rakiet. Jednocześnie dewsi starają się tak to zbalansować, aby autocannony mogły zrobić krzywdę innym pojazdom lekkim (główny nerf ma dotyczyć obniżenia skuteczności przeciwko celom ciężej opancerzonymi).
  • Obecne niszczyciele czołgów mają być wrzucone do ogólnej kategorii pojazdów wsparcia, razem z pojazdami lekkimi i AFV. Natomiast typową rolę niszczycielów czołgów będzie pełnić nowa linia niszczycieli rakietowych. Niejako obecne TDki zostaną znerfione, ze względu na zmianę charakterystyki obrażeń względem kalibru.
  • Dewsi zastanawiają się czy coś/co zrobić w związku z wysoką celnością lekkich czołgów podczas jazdy.

MBT i pancerz

  • Opcja stopniowo degradującego się w czasie bitwy została zarzucona.
  • Pancerz, ze względu na zmiany w modelach czołgów, które spowodują powstanie większej liczby stref o niższej odporności, stanie się nieco mniej istotny. Dewsi mówią, że właśnie dlatego zwiększenie ilości dostępnych granatów dymnych jest tak ważne – mają one równoważyć zmniejszenie opancerzenia.
  • Jako kontr-balans obniżenia wartości pancerza, zniknie normalizacja pocisków (czyli uwzględnienie zmiany kątu pod jakim pocisk trafia w pancerz, w momencie styku pocisku z pancerzem) – kątowanie pancerza stanie się nieco efektywniejsze.  Normalizacja w grze była nieco zbyt agresywna, pociski w rzeczywistości nie zmieniają aż do tego stopnia kąta natarcia w momencie trafienia w pancerz.

PVE

  • Sporo nowych pomysłów z Global Operations zostanie przeniesionych do tryby PVE – między innymi interaktywne elementy otoczenia (jak bunkry, które można zdobyć, ustawić lub walczyć przeciwko nim). W czasie bitwy PVE mogą zmieniać się cele misji, w zależności od tego, co gracze zrobią. Być może pojawią się dodatkowe punkty doładowania amunicji, czy odnowienia życia – zamiast konieczności używania apteczek.

Różne

  • Naklejki na czołgi tworzone przez graczy – myślą o tym, chcieliby, ale nie pracują nad tym. Na razie.
  • Nowy system nakładania naklejek, z możliwością dowolnego umiejscawiania jest w produkcji, ale nie wiadomo kiedy będzie gotowy.
  • Drzewa po zniszczeniu mają wyglądać lepiej (Naprawdę? Ktoś na to zwraca uwagę?)
  • W 2017, po wypuszczeniu Balansu 2.0, ma dość szybko pojawić się wiele nowych czołgów, w tym francuskie (L)eklerki 😉

Dodatkowe informacje i źródło: https://www.reddit.com/r/ArmoredWarfare/comments/5927dy/armored_talk_with_richard_taylor_by_spitfire/

One thought on “Przyszłość Armored Warfare, wg Richarda Taylora (Armored Talk)

Dodaj komentarz