Aktualności

Balans 2.0 – co już wiemy?

Balans 2.0 ma najprawdopodobniej wyjść razem z patchem 0.20, czyli najprawdopodobniej w styczniu 2017. Częścią tego balansu są (były) zmiany wprowadzane w patchach 0.16, 0.17, 0.18 i 0.19. Najważniejsze informacje, skrótowo, przedstawiam poniżej.

Zmiany w mechanice gry

  • Rozwinięcie działania i wykorzystania ATGM. „Zamierzamy wprowadzić kilka rodzajów pocisków rakietowych – od dość niecelnych, „chwiejnych” pocisków na niższych poziomach do współczesnych, celnych wariantów. Zmianie ulegnie też mechanizm głowic.” „Podobnie jak historyczne odpowiedniki, tak i niektóre pojazdy niższych poziomów będą mogły odpalać PPK tylko wtedy, kiedy będą jechały wolniej lub podczas postoju. Bardziej nowoczesne pojazdy będą strzelały podczas szybszej jazdy.”
  • Pociski będą miały wartości prędkości, odpowiadające rzeczywistości.
  • Wyrzutnie pocisków rakietowych będą miały prawidłowy kąt nachylenia (elewacja/depresja) w aktualizacji 0.18.
  • Zwiększenie częstotliwości i ilości wystrzeliwanych granatów dymnych.
  • Pojazdy nie posiadające granatów dymnych, ale będących w stanie wytwarzać zasłonę dymną z wytwornic dymu, mają dostać taką możliwość.
  • Celność pojazdów ma zostać odrobinę zmniejszona, w szczególności dotyczy to MBT.
  • Kompletny rebalans retrofitów, aby wykluczyć stackowanie się współczynników.
  • Zmiana sposobu obliczania penetracji pocisków. Jest możliwość iż w grę nie będzie już wchodzić czynnik normalizacji, a penetracja będzie miała stałą wartość.
  • Działka małokalibrowe (autocannony) mają być znerfione. Podstawową bronią do walki z innymi pojazdami, w przypadku AFV, mają być ATGM.
  • „Mechanika podświetlania i kamuflażu zostaną ulepszone” – jak? Jeszcze nie wiadomo. Póki co podniesiono zakres renderowania wyświetlonych czołgów do (oidp) 800 metrów, planowano znieść ograniczenie

Zmiany w pojazdach, drzewkach i załodze

  • Pancerze w pojazdach mają być uszczegółowione (średnio 2.5x) – będzie więcej stref o różnych wartościach pancerza. Modele pod względem opancerzenia będą dokładniejsze. Nie będą miały więcej „sztucznych” weakspotów, ale dzięki uszczegółowieniu więcej miejsc będzie miało mniej pancerza (jak w rzeczywistości).
  • Pojazdy kołowe mają mieć poprawione prowadzenie i zachowanie przed/po wejściu w poślizg.
  • Pojazdy zmienią tiery lub zostaną przesunięte w drzewkach (np. słynna zamiana Centauro 120 na 9 poziom, podział T-80 na T-80B 6-go poziomu i T-80U 7-go poziomu).
  • „Niszczyciele czołgów zamienią się w pojazdy wsparcia ogniowego. Nadal będą strzelać z zasadzki, ale będą przy tym lepiej opancerzone. Zmieniamy też mechanikę ERA. Niszczyciele czołgów z zestawami ERA będą bardziej opłacalne. Będą grały na pewno lepiej.”
  • Modyfikacje (retrofity) stanieją na wyższych poziomach i podrożeją na niższych. Wszystkie modyfikacje zostaną przerobione, znikną różne gniazda, a zostaną tylko uniwersalne.
  • W Balansie 2.0 deweloperzy zamierzają dokonać rebalansu umiejętności załogi i dowódcy, przy czym chodzi o dodanie nowych umiejętności.
  • Różnice między pojazdami różnych poziomów nie będą już tak drastyczne jak teraz (w szczególności odnosi się to do tierów 9-10). Wymaksowane pojazdy tieru 8-go, powinny mieć możliwość nawiązania walki z pojazdami tieru 10-go
  • Dewsi przyznali, że powinni się bardziej skupić na nowych pojazdach, zamiast na skórkach do starych i pojazdach premium. Zwiększono liczbę osób pracujących nad nowymi pojazdami. „Linia, która pojawi się najwcześniej będzie posiadała środkowo-europejskie niszczyciele czołgów oraz opancerzone pojazdy bojowe, w przyszłości trzeci dealer będzie posiadał pojazdy koreańskie, wschodnioeuropejskie, więcej chińskich pojazdów.”

Zmiany w UI
Ogolne zmiany UI, takie jak:

  • Polepszenie widoczności i działania okienek czatu
  • Zmiana silnika renderowania garażu
  • Zmiana lokalizacji i inne grupowania przycisków
  • Baza zostanie tymczasowo usunięta i zastąpiona stałymi bonusami.
  • Ma pojawić się „Armor Inspector”, czyli możliwość podejrzenia opancerzenia i słabych punktów każdego z pojazdów

Nowe tryby gry

  • Globalne Operacje
  • Lords of War
  • Tryb przetrwania PVE

Nowe mapy i przeróbki obecnych

  • Większe mapy z większym terenem na którym można grać
  • Otwarty lub różnorodny teren
  • Mniejsza liczba korytarzy i newralgicznych punktów
  • Bitwy nocne z systemami noktowizji

 

One thought on “Balans 2.0 – co już wiemy?

  1. Jestem ciekaw po rebalansie 2.0 dwóch rzeczy:
    -optymalizacji
    -gry( tzn jak się będzie grało czy będzie campa czy jednak gra się ożywi, długość bitew(teraz są szybki bitwy , czy będą dłuższe)

Dodaj komentarz